تبلیغات
مریم - متعادل نگه داشتن وزن
کلیک کن ضرر نمی کنی

مریم

متعادل نگه داشتن وزن :[عمومی , ]

یك مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: تغییر در رفتارهای تغذیه‌ای مهم‌ترین روش برای متعادل و سالم نگهداشتن وزن است. دكتر رضا آمری‌نیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مركز استان تهران افزود: پیشرفت تكنولوژی، رفتارهای نادرست تغذیه‌ای و به خدمت گرفتن ابداعاتی همچون رایانه، خودرو، پله برقی، آسانسور و انسان را به سوی بی‌تحركی پیش می‌برد. وی اظهار داشت: با توجه به‌رشد زندگی ماشینی و استفاده از غذاهای آماده حتی دیگر برای پخت غذا نیز انرژی صرف نشده و بدین ترتیب با كاهش صرف انرژی، افزایش وزن و چاقی حاصل می‌شود. این مشاور تغذیه افزود: چاقی بیماری مزمنی است كه به علت نامتعادل بودن میزان دریافت از طریق مواد غذایی و میزان مصرف و یا سوخت انرژی در نتیجه فعالیت بدنی بوجود می‌آید. آمری‌نیا، تغییر در رفتارهای تغذیه‌ای را یكی از راه‌های مهم كاهش وزن در دنیای امروز دانست و گفت: برای كاهش وزن با استفاده از این روش باید از غذا خوردن در مقابل تلویزیون، رادیو و رایانه خودداری كرد، زیرا سبب بی‌توجهی فرد به میزان تغذیه می‌شود. وی ادامه داد: غذا باید آهسته خورده شود، زیرا آهسته غذا خوردن سبب می‌شود قند خون بالا رفته و مركز اشتها كه به پایین بودن قند خون حساس است با بالا رفتن قند خون، دیگر تحریك نشده و ایجاد اشتها نكند. این مشاور تغذیه تاكید كرد: رعایت حداقل دو ساعت فاصله زمانی میان شام و خواب ضروری است زیرا رعایت این فاصله زمانی نه تنها در كاهش وزن موثر است، بلكه در جلوگیری از ابتلا به ناراحتی‌های دستگاه گوارش همچون بازگشت اسید معده به مری (بیماری ریفلاكس) نیز نقش موثر دارد. آمری‌نیا گفت: خودداری از استفاده از ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی تا حد ممكن، پیاده‌روی و حذف نكردن ورزش به دلیل افزایش میزان تحرك نیز در كاهش وزن موثر است. وی افزود: آدامس جویدن نیز از آنجا كه به نوعی سبب صرف انرژی می‌شود، در كاهش وزن می‌تواند موثر باشد.

نوشته شده در سه شنبه 25 بهمن 1384 و 10:02 ق.ظ توسط امید

ویرایش شده در - و -



Script Menu مرا بیاد بیاور آن زمان که ازمن نشانی نباشد

 

مرا بیاد بیاور آن زمان که ازمن نشانی نباشد

Script Menu